OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY ''SZTUKA EMOCJI''- REALIZOWANY W NASZEJ SZKOLE
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY "SZTUKA EMOCJI"- REALIZOWANY W NASZEJ SZKOLE
Klasa IV w ramach innowacji przeprowadzanej przez Panią Agnieszkę Idzikowską- Koziarę- nauczyciela j. angielskiego i wychowawcę klasy IV przystąpiła do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Sztuka emocji”, który ma na celu skierować uwagę i działania wychowawcy, oraz uczniów w obszar emocji, wykorzystując do tego sztukę pod jej wszelakimi postaciami. Wychowawca w tym projekcie staje się przewodnikiem ucznia po świecie emocji, używając różnych dziedzin sztuki. Celem głównym programu innowacyjnego jest przybliżenie i oswojenie dzieci ze światem uczuć i emocji. Projekt ten wpisuje się w założenia podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025. Działania osadzone są w duchu arteterapii i mindfulness – z tych źródeł, własnych uczuć, wiedzy i doświadczeń uczestnicy czerpią pełnymi garściami. Autorką projektu jest Natalia Pawlik-Kopica.
W październiku zadaniem uczniów klasy IV było pracować z CIEKAWOŚCIĄ i w ramach tego zadania wychowankowie udali się do Czarnolasu, by uczestniczyć w „Jesiennych warsztatach u Jana Kochanowskiego”. W listopadzie na zajęciach z wychowawcą oswajali STRACH. Uczniowie obejrzeli bajkę terapeutyczną „O małej myszce i wielkiej odwadze”, oraz krótki film „Czy strach może być sojusznikiem?” Podczas pogadanki interpretowali słowa Patronki naszej szkoły „Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko rozumieć”, a końcowym etapem ich zajęć było ukazanie strachu w formie rzeźby (zwierzę, postać, abstrakcyjna forma). W tym ćwiczeniu ważna była ekspresja i zrozumienie swojego strachu poprzez nadanie mu formy. Czekamy z wielkim zainteresowaniem na dalsze działania w ramach projektu